Harga Pengguna Zon-Eropah Sah Di Paras 1.40%

Harga Pengguna Zon-Eropah Sah Di Paras 1.40% - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Harga Pengguna Zon-Eropah Sah Di Paras 1.40%, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Harga Pengguna Zon-Eropah Sah Di Paras 1.40%
link : Harga Pengguna Zon-Eropah Sah Di Paras 1.40%

Baca juga


Harga Pengguna Zon-Eropah Sah Di Paras 1.40%

Harga pengguna (CPI) Zon-Eropah sah berada di paras 1.4% pada Mei tidak berubah daripada bacaan awal (flash) dan juga sejajar dengan jangkaan pasaran. Bacaan tahunan merosot dari 1.9% kepada 1.8% pada tempoh sama.

Inflasi teras (Core-CPI) tidak berubah dari bacaan awal di paras 0.9% berbanding 1.2% yang dicatat pada April dan 0.8% pada Mei 2016.

Harga dalam komponen tenaga jatuh 1.2% pada tempoh sama dengan bacaan tahunan semakin perlahan kepada 4.5% dari 7.6%.

Harga barangan perindustrian meningkat 0.3% dalam tempoh 12 bulan sehingga Mei 2017, tidak berubah dari sebelum ini, di mana harga sektor perkhidmatan meningkat 1.3% pada tempoh sama berbanding 1.8% yang dicatat pada bulan sebelum itu.

Pada mesyuarat Jun ECB, bank pusat Eropah telah menurunkan ramalan inflasi dari 1.7% kepada 1.5% dan menyatakan ia disebabkan harga minyak mentah yang rendah.

Data secara keseluruhan terus menunjukkan tekanan inflasi masih lagi terhalang dan ECB akan terus mengekalkan pendirian yang berhati-hati.

Matawang Euro mengukuh selepas data ini dikeluarkan dengan Eur/Usd ketika ini sedang didagang di sekitar 1.1170 jatuh dari paras tertinggi Jumaat 1.1183.

The post Harga Pengguna Zon-Eropah Sah Di Paras 1.40% appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2szUStj

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Harga Pengguna Zon-Eropah Sah Di Paras 1.40%

Sekianlah artikel Harga Pengguna Zon-Eropah Sah Di Paras 1.40% kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Harga Pengguna Zon-Eropah Sah Di Paras 1.40% dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2017/06/harga-pengguna-zon-eropah-sah-di-paras.html

Subscribe to receive free email updates: