Harga minyak dunia turun 6 sen

Harga minyak dunia turun 6 sen - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Harga minyak dunia turun 6 sen, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Harga minyak dunia turun 6 sen
link : Harga minyak dunia turun 6 sen

Baca juga


Harga minyak dunia turun 6 sen


SINGAPURA: Harga minyak dunia turun hari ini dan menghampiri paras terendah dalam tempoh enam bulan apabila lebihan bekalan memberi tekanan kepada pasaran walaupun usaha Pertubuhan Negara Pengeksport Petroleum (OPEC) untuk mengurangkan pengeluaran dan menaikkan harga.

Niaga hadapan minyak mentah Brent turun 6 cent atau 0.1 peratus kepada AS$46.86 setong pada 0045 GMT.

Niaga hadapan minyak mentah AS West Texas Intermediate (WTI) susut 8 cent atau 0.2 peratus kepada AS$44.38 setong.

Harga bagi kedua-dua penanda aras itu turun lebih 13 peratus sejak akhir Mei, apabila pengeluar diketuai OPEC melanjutkan ikrar untuk mengurangkan pengeluaran sebanyak 1.8 juta tong sehari (bpd) dengan tambahan sembilan bulan sehingga akhir suku pertama 2018.

Harga jatuh adalah disebabkan oleh bekalan tinggi yang berterusan walaupun ikrar dilafazkan oleh negara anggota OPEC dan juga kerana kenaikan output dari Amerika Syarikat.

"Pengeluaran minyak di Amerika Syarikat adalah lebih tinggi (dan) data pengesan kapal tangki minyak juga menyatakan penghantaran OPEC kekal kukuh," kata bank ANZ. - Reuters



✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s7orkk

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Harga minyak dunia turun 6 sen

Sekianlah artikel Harga minyak dunia turun 6 sen kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Harga minyak dunia turun 6 sen dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2017/06/harga-minyak-dunia-turun-6-sen.html

Subscribe to receive free email updates: