Hati-Hati Peniaga Online, Pemilik Nombor 011-33270395 Akan Menyamar Sebagai Kawan Dan Menipu Guna Whatsapp

Hati-Hati Peniaga Online, Pemilik Nombor 011-33270395 Akan Menyamar Sebagai Kawan Dan Menipu Guna Whatsapp - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Hati-Hati Peniaga Online, Pemilik Nombor 011-33270395 Akan Menyamar Sebagai Kawan Dan Menipu Guna Whatsapp, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Hati-Hati Peniaga Online, Pemilik Nombor 011-33270395 Akan Menyamar Sebagai Kawan Dan Menipu Guna Whatsapp
link : Hati-Hati Peniaga Online, Pemilik Nombor 011-33270395 Akan Menyamar Sebagai Kawan Dan Menipu Guna Whatsapp

Baca juga


Hati-Hati Peniaga Online, Pemilik Nombor 011-33270395 Akan Menyamar Sebagai Kawan Dan Menipu Guna Whatsapp


Banyak juga kisah penipuan dalam talian pada zaman ini. Semuanya kerana inginkan duit yang mudah dan segera. Apa yang berlaku pada Aziey Mohd ini merupakan salah satu mangsa terbaru penipuan individu yang tidak bertanggungjawab. 

Individu tersebut bertindak menyamar sebagai kawannya dan menghantar satu mesej Whatsapp pada pagi 9 Jun yang lalu. Berikut perkongsian dari Aziey Mohd. 

Hati-hati warga fb semua...

penipu ni mungkin ada dalam friend list anda semua.

Saya dah terkena!!!! dia whatspp saya mngunakan DP muka kawan saya.. whatspp jam 4 pg siap call lg. buat kita rasa benda tu mmg urgent.

dengan tujuan meminjam duit n mtk kita transfer ke acc sepupunye yg bernama muhammad al hafiidz bin arif maybank acc162807028430

alasan dia sedang kerja n dia akn transfer dlm masa 3 4 jam.... rakan2 saya pon ada yg hmpir tkena...... sekiranya no ni muncul di tel anda tlg block dgn segera 01133270395

Tlg share supaya yg lain tidak tertipu seperti saya!!!!!

Aziey juga berkongsi gambar perbualan antara beliau dengan penipu tersebut. Menurut perbualan tersebut difahamkan penipu tersebut cuba meminjam wang sebanyak RM800 dengan memasukkan duit ke satu akaun sepupunya. 


Kerana mempercayai 'rakannya' itu Aziey hanya dapat memberi RM500 sahaja malah cuba meminta lagi RM500 kerana wang tersebut tidak diterima. Berikut adalah gambar perbualan tersebut. 

Netizen juga berkongsi bahawa ini bukan kali pertama penipu orang ramai. Netizen berkongsi beberapa kes yang telah terjadi kepada mereka juga. Modus operandi penipu ini lebih tertumpu kepada peniaga online terutamanya wanita. 





Koleksi video viral edisi 2017




✍ Sumber Pautan : ☕ Oh! Semput

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2t9iwdg

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Hati-Hati Peniaga Online, Pemilik Nombor 011-33270395 Akan Menyamar Sebagai Kawan Dan Menipu Guna Whatsapp

Sekianlah artikel Hati-Hati Peniaga Online, Pemilik Nombor 011-33270395 Akan Menyamar Sebagai Kawan Dan Menipu Guna Whatsapp kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Hati-Hati Peniaga Online, Pemilik Nombor 011-33270395 Akan Menyamar Sebagai Kawan Dan Menipu Guna Whatsapp dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2017/06/hati-hati-peniaga-online-pemilik-nombor.html

Subscribe to receive free email updates: