KISAH ANAK MALAYSIA PERTAMA MENANG ‘GAME SHOW’ RM1 JUTA

KISAH ANAK MALAYSIA PERTAMA MENANG ‘GAME SHOW’ RM1 JUTA - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KISAH ANAK MALAYSIA PERTAMA MENANG ‘GAME SHOW’ RM1 JUTA, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KISAH ANAK MALAYSIA PERTAMA MENANG ‘GAME SHOW’ RM1 JUTA
link : KISAH ANAK MALAYSIA PERTAMA MENANG ‘GAME SHOW’ RM1 JUTA

Baca juga


KISAH ANAK MALAYSIA PERTAMA MENANG ‘GAME SHOW’ RM1 JUTA

Bermula dengan kedai basikal ketika berusia 23 tahun, Ahmad Samerin Dzulkifli tiba-tiba bergelar jutawan apabila memenangi “Kuiz More Jutaria” di RTM.
Dengan hadiah RM1 juta, lelaki dari Jengka Pahang itu tenggelam daripada tumpuan masyarakat dengan alasan “menyembunyikan diri” demi keselamatan diri dan keluarga.

 
“Memang ramai hendak tahu [kisah] saya tetapi sengaja saya tidak mahu keluarkan balik cerita kemenangan dahulu atas pelbagai sebab.
“Sekarang ini orang sudah tidak tahu [kenal] saya lagi, jadi saya [pergi] ke mana pun bebas dan ini semua demi keselamatan keluarga,” kata Ahmad Samerin, 48, kepada Harian Metro.
PSORIASIS boleh diubati! Tidak ramai yang tahu ttg kaedah ini tapi ia berfungsi
PSORIASIS boleh diubati! Tidak ramai yang tahu ttg kaedah ini tapi ia berfungsi
Kedai basikalnya itu pula diserahkan kepada adiknya untuk diuruskan. Hasil wang lumayan itu, beliau dengan gaya hidup sederhana menguruskan kedai elektrik di Bandar Baru Jengka.

 
Selebihnya wang itu, yang dimenangi daripada acara TV paling popular pada 1991, dilaburkan dalam perniagaan. Akhbar itu bagaimanapun tidak menyebut jenis pelaburan tersebut.
Pada 8 September 25 tahun lalu, seperti sudah ditakdirkan, huruf daripada namanya SAMERIN dipilih pembayang bagi mengisi petak-petak soalan pusingan bonus.
Ahmad Samerin perlu meneka dengan tepat dalam tempoh 15 saat untuk melayakkan dirinya merebut wang tersebut atau sebuah kereta Ferrari model 328 GTS bernilai lebih RM1 juta.

 
Namun beliau menolak Ferrari kerana tidak tahu memandu dengan wang, bagi dirinya, lebih sesuai untuk keluarganya. Selain itu, kereta mewah itu tidak sesuai untuk dirinya yang tinggal di desa.

sumber: duniatiadasempadan



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rCe0C0

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel KISAH ANAK MALAYSIA PERTAMA MENANG ‘GAME SHOW’ RM1 JUTA

Sekianlah artikel KISAH ANAK MALAYSIA PERTAMA MENANG ‘GAME SHOW’ RM1 JUTA kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KISAH ANAK MALAYSIA PERTAMA MENANG ‘GAME SHOW’ RM1 JUTA dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2017/06/kisah-anak-malaysia-pertama-menang-game_16.html

Subscribe to receive free email updates: