Suhakam Mahu Siasat Kehilangan Pastor Raymond Koh

Suhakam Mahu Siasat Kehilangan Pastor Raymond Koh - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Suhakam Mahu Siasat Kehilangan Pastor Raymond Koh, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Suhakam Mahu Siasat Kehilangan Pastor Raymond Koh
link : Suhakam Mahu Siasat Kehilangan Pastor Raymond Koh

Baca juga


Suhakam Mahu Siasat Kehilangan Pastor Raymond Koh

KUALA LUMPUR – Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) mahu menyiasat sendiri kes-kes orang kehilangan Pastor Raymond Koh, Amri Che Mat, Pastor Joshua Hilmi dan Ruth Hilmi.

Pengerusinya, Tan Sri Razali Ismail mendakwa, siasatan oleh Suhakam itu adalah selaras dengan mandat dan kuasanya sebagai sebuah suruhanjaya hak asasi manusia di negara ini.

“Suhakam akan menyiasat kes-kes orang yang hilang/kehilangan Pastor Raymond Koh, Amri Che Mat, Pastor Joshua Hilmi dan Ruth Hilmi bagi membantu pihak berkuasa menjalankan siasatan mereka.

“Memandangkan beberapa kes orang yang hilang belum dapat diselesaikan serta tahap kebimbangan orang awam yang makin meningkat, Suhakam berpandangan bahawa masih banyak yang perlu dilakukan,” dakwanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Razali berkata, semua mangsa dan keluarga terlibat mempunyai hak untuk mengetahui apakah yang berlaku, hak akses yang berkesan bagi mendapatkan keadilan serta hak memperolehi pampasan.

“Hak untuk mengetahui kebenaran merupakan asas isu ini yang dimensi secara individu dan menyeluruh. Orang awam berhak untuk mengetahui tentang keadaan orang yang hilang,” katanya.

Sehubungan itu, katanya, Suhakam menyeru individu yang mempunyai maklumat relevan dan penting untuk tampil berhubung kes itu supaya memberi kenyataan kepada Suhakam bermula hari ini sehingga 7 Julai 2017.

Kataya, kenyataan juga boleh dirakam melalui telefon dengan menghubungi Bahagian Aduan Suhakam talian 019-333 8490.

“Berdasarkan maklumat berkaitan yang diperolehi daripada orang awam dan hasil siasatan Suhakam yang berterusan, Suhakam akan menggunakan segala maklumat yang diperolehi ini untuk tindakan selanjutnya,” katanya. -MYNEWSHUB.CC

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sGhjMM

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Suhakam Mahu Siasat Kehilangan Pastor Raymond Koh

Sekianlah artikel Suhakam Mahu Siasat Kehilangan Pastor Raymond Koh kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Suhakam Mahu Siasat Kehilangan Pastor Raymond Koh dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2017/06/suhakam-mahu-siasat-kehilangan-pastor.html

Subscribe to receive free email updates: