Khidmat Apandi Sebagai Peguam Negara 'Di Lanjutkan' Tiga Tahun Hingga 2021

Khidmat Apandi Sebagai Peguam Negara 'Di Lanjutkan' Tiga Tahun Hingga 2021 - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Khidmat Apandi Sebagai Peguam Negara 'Di Lanjutkan' Tiga Tahun Hingga 2021, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Khidmat Apandi Sebagai Peguam Negara 'Di Lanjutkan' Tiga Tahun Hingga 2021
link : Khidmat Apandi Sebagai Peguam Negara 'Di Lanjutkan' Tiga Tahun Hingga 2021

Baca juga


Khidmat Apandi Sebagai Peguam Negara 'Di Lanjutkan' Tiga Tahun Hingga 2021


PETALING JAYA: Tempoh perkhidmatan Tan Sri Mohamed Apandi Ali sebagai Peguam Negara dilanjutkan selama tiga tahun sehingga 2021.

“Ya, ia sudah disahkan. Minta maaf atas kelewatan membalas, saya menunggu pengesahan dahulu. Alhamdulilah,” katanya yang dilaporkan New Straits Times.

Apandi dilantik sebagai peguam negara pada 27 Julai 2015 bagi menggantikan Tan Sri Abdul Gani Patail yang perkhidmatannya ditamatkan atas faktor kesihatan.

Beliau menerima pengajian awal di University of London pada 1972 dalam Ijazah Sarjana Muda Undang-undang, sebelum meneruskan pengajian dalam Bar-At-Law, Inner Temple of London pada 1973 dan Institute of Advance Legal Studies, London pada 1981.

Beliau pernah menjadi Majistret di Mahkamah Majistret Kuala Terengganu, Timbalan Pendakwa Raya bagi Kelantan dan Terengganu, hakim Mahkamah Tinggi Malaya, Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan. #sumber


Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Khidmat Apandi Sebagai Peguam Negara 'Di Lanjutkan' Tiga Tahun Hingga 2021

Sekianlah artikel Khidmat Apandi Sebagai Peguam Negara 'Di Lanjutkan' Tiga Tahun Hingga 2021 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Khidmat Apandi Sebagai Peguam Negara 'Di Lanjutkan' Tiga Tahun Hingga 2021 dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2018/04/khidmat-apandi-sebagai-peguam-negara-di.html

Subscribe to receive free email updates: