Jika Anwar kalah di PD, mungkin disabotaj Azmin Ali dan Tun M

Jika Anwar kalah di PD, mungkin disabotaj Azmin Ali dan Tun M - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jika Anwar kalah di PD, mungkin disabotaj Azmin Ali dan Tun M, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Jika Anwar kalah di PD, mungkin disabotaj Azmin Ali dan Tun M
link : Jika Anwar kalah di PD, mungkin disabotaj Azmin Ali dan Tun M

Baca juga


Jika Anwar kalah di PD, mungkin disabotaj Azmin Ali dan Tun M


SUNGAI BESAR: Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos sedia menawarkan diri berkempen untuk Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di kerusi Parlimen Port Dickson.
Menurutnya, beliau sendiri akan memberikan sokongan kepada Anwar dalam usaha mengangkat bekas Timbalan Perdana Menteri itu sebagai Perdana Menteri kelapan.
“Alasan saya menyokong beliau (Anwar) menjadi Perdana Menteri disebabkan tidak yakin dengan kerajaan di bawah pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad.
“Kesempatan dan peluang yang diberikan rakyat kepada Pakatan Harapan (PH) dilihat gagal membawa negara ke arah kecemerlangan pada masa hadapan,” katanya kepada NSTP, hari ini.
Jamal berkata, Pilihan Raya Kecil (PRK) seharusnya diadakan lebih awal sejurus Anwar dibebaskan supaya pemimpin itu diangkat segera menjadi Perdana Menteri.
Beliau turut mengalu-alukan kekosongan kerusi itu bagi memberi laluan kepada Anwar untuk bertanding.
“Jangan bimbang, sekiranya Anwar kalah di sana (Port Dickson), kalau kalah pun, mungkin disabotaj kumpulan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan Dr Mahathir yang bimbang Anwar menjadi Perdana Menteri.
“Jika Anwar kalah sekalipun, boleh bubar lagi kerusi PKR di kawasan Parlimen lain sampailah Anwar berjaya menjadi Ahli Parlimen,” katanya.
Pada masa sama, Jamal juga berpendapat UMNO tidak perlu meletakkan calon untuk bertanding di Port Dickson.
“Bagi saya, beri saja laluan mudah kepada Anwar di kerusi itu,” katanya.
Ahli Parlimen Port Dickson, Datuk Danyal Balagopal Abdullah, semalam mengumumkan mengosongkan kerusi yang disandangnya untuk ditandingi bakal Presiden PKR itu. - BH


Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Jika Anwar kalah di PD, mungkin disabotaj Azmin Ali dan Tun M

Sekianlah artikel Jika Anwar kalah di PD, mungkin disabotaj Azmin Ali dan Tun M kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Jika Anwar kalah di PD, mungkin disabotaj Azmin Ali dan Tun M dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2018/09/jika-anwar-kalah-di-pd-mungkin.html

Subscribe to receive free email updates: