12 Corak Lukisan Inai Bertemakan Syawal Dari 6 Pelukis Inai Yang Boleh Anda Cuba Lebaran Ini

12 Corak Lukisan Inai Bertemakan Syawal Dari 6 Pelukis Inai Yang Boleh Anda Cuba Lebaran Ini - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul 12 Corak Lukisan Inai Bertemakan Syawal Dari 6 Pelukis Inai Yang Boleh Anda Cuba Lebaran Ini, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : 12 Corak Lukisan Inai Bertemakan Syawal Dari 6 Pelukis Inai Yang Boleh Anda Cuba Lebaran Ini
link : 12 Corak Lukisan Inai Bertemakan Syawal Dari 6 Pelukis Inai Yang Boleh Anda Cuba Lebaran Ini

Baca juga


12 Corak Lukisan Inai Bertemakan Syawal Dari 6 Pelukis Inai Yang Boleh Anda Cuba Lebaran Ini

6 Corak Lukisan Inai Bertemakan Syawal Dari 6 Pelukis Inai Yang Boleh Anda Cuba Lebaran Ini

Gambar: Hennabelle

Persiapan menyambut Syawal semua dah disediakan? Apa kata tahun anda cuba sesuatu yang sedikit berbeza iaitu lukis inai di tangan! Menjadi salah satu perhiasan, inai juga merupakan penyeri bagi seseorang gadis. Tapi anda harus tahu beza antara corak yang sesuai untuk aidilfitri dan corak yang selalu digunakan untuk majlis perkahwinan. Menerusikan enam pelukis inai terkenal ini, kami simpulkan 6 corak lukisan inai yang boleh anda buat bagi menyambut syawal ini.

1. Sheema Henna

Lokasi: Sekitar Selangor dan Kuala Lumpur
Harga: RM25 bagi corak Morocco dan RM15 bagi corak bunga (sebelah tangan).
Telefon: 01110255768

Untuk trend 2017, corak Morocco lebih mendapat sambutan kerana cirinya yang unik dan cantik mata memandang. Selain itu untuk menambah keayuan, anda boleh gayakan corak bunga.


Corak Morocco
Corak Morocco

2. Nedhenna

Lokasi: Sekitar Selangor dan Kuala Lumpur
Harga: RM10 (sebelah tangan)
Telefon: 0196259825

Lukisan inai untuk menyambut Syawal selalunya cukup ringkas dan tidak terlalu berat. Cukuplah dengan sekadar lukisan memanjang dari jari membawa ke hujung tangan. 

Corak bunga
Corak bunga

3. Tehafateha Henna

Lokasi: Sekitar Selangor, Kuala Lumpur dan boleh ke luar daerah.
Harga: RM10-RM15 (sebelah tangan)
Telefon: 0199817107

Bagi tema raya, terpulang pada cara sambutan perayaan diri anda sendiri. Terserah anda mahu yang rekaan jenis sarat ataupun ringkas. Namun dua rekaan ini sesuai digayakan ketika menyambut Aidilfitri. 

Sarat namun masih kemas
Corak bunga berantai

4. Syazmoralee Henna

Lokasi: Alam Avenue, Seksyen 16 Shah Alam dan Uptown Shah Alam, Seksyen 24. 
Harga: Serendah RM5 bergantung corak (sebelah tangan)
Telefon: 0196259825

Pemakaian inai ketika menyambut hari raya sudah menjadi kebiasaan bagi segelintir orang. Pemilihan corak lebih tertumpu pada saiz tangan seseorang. Antara corak yang menjadi pilihan ketika menyambut hari raya adalah corak bunga, corak lace serta corak mandala.


Corak lace

Corak bunga

5. Hennaaiena

Lokasi: Sekitar Selangor dan Kuala Lumpur
Harga: RM10 (sebelah tangan)
Telefon: 0173050048

Corak inai sebenarnya bergantung pada si pemakai. Sarat atau ringkas, terpulang pada sedapnya mata memandang. Corak yang ringkas dan berantai sesuai untuk memberi ilusi runcing pada jari. Selain inai merah, inai putih juga menjadi pilihan ramai kerana ia lebih kelihatan sopan dan berseri. 

Corak bunga ringkas
Inai putih

6. HennaBelle

Lokasi: Sekitar Selangor dan Kuala Lumpur
Harga: RM15 - RM20 (sebelah tangan)
Telefon: 0134288675

Corak untuk menyambul Syawal perlulah ringkas dan kemas. Benda yang paling penting apabila anda melukis inai di atas tangan adalah kekemasan corak tersebut yang akan menyerikan penampilan lebaran anda nanti. 

Corak unik rekaan HennabelleRingkas namun kemas.

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sFxWs3

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel 12 Corak Lukisan Inai Bertemakan Syawal Dari 6 Pelukis Inai Yang Boleh Anda Cuba Lebaran Ini

Sekianlah artikel 12 Corak Lukisan Inai Bertemakan Syawal Dari 6 Pelukis Inai Yang Boleh Anda Cuba Lebaran Ini kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel 12 Corak Lukisan Inai Bertemakan Syawal Dari 6 Pelukis Inai Yang Boleh Anda Cuba Lebaran Ini dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2017/06/12-corak-lukisan-inai-bertemakan-syawal.html

Subscribe to receive free email updates: