Di Tipu Oleh "Katering", Pasangan Pengantin "Bawa Kes" Ke Tribunal Pengguna

Di Tipu Oleh "Katering", Pasangan Pengantin "Bawa Kes" Ke Tribunal Pengguna - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Di Tipu Oleh "Katering", Pasangan Pengantin "Bawa Kes" Ke Tribunal Pengguna, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Di Tipu Oleh "Katering", Pasangan Pengantin "Bawa Kes" Ke Tribunal Pengguna
link : Di Tipu Oleh "Katering", Pasangan Pengantin "Bawa Kes" Ke Tribunal Pengguna

Baca juga


Di Tipu Oleh "Katering", Pasangan Pengantin "Bawa Kes" Ke Tribunal Pengguna


KUANTAN: Pasangan pengantin yang didakwa ditipu syarikat pengendali makanan dan pengurusan perkahwinan tampil membuat aduan di Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia (TTPM) Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) negeri, kelmarin.

Pasangan pengantin itu, Mohd Nor Afzarizal Zulkipli, 35, dan Amy Nur Alice Kamaruddin, 23, mengemukakan laporan bertulis kerana tidak puas hati dengan perkhidmatan disediakan pengendali majlis berkenaan pada majlis resepsi mereka di Dewan Kolej Universiti Widad, Kuantan, pada 24 Mac lalu.

Menurutnya, keputusan itu dibuat selepas mendapat nasihat daripada pelbagai pihak bagi menuntut keadilan untuk dirinya dan keluarga.

Beliau mendakwa syarikat berkenaan masih tidak mengambil sebarang tindakan untuk menyelesaikan perkara itu, walaupun sudah lebih seminggu kejadian berlaku.

“Kami akan mengemukakan salinan aduan bertulis tribunal ini kepada pejabat cawangan syarikat katering untuk makluman mereka.

“Kes ini akan didengar pada 30 April ini dan pihak tribunal memaklumkan supaya kami sebagai pengadu dan pihak syarikat terbabit perlu hadir bagi mengemukakan hujah dan fakta masing-masing,” katanya yang tinggal di Taman Kotasas di sini.

Menurutnya, sekiranya pihak syarikat atau wakil mereka gagal hadir ke perbicaraan itu, hanya hujahan pihak mereka akan didengar dan dinilai tribunal pengguna terlebih dahulu sebelum perintah undang-undang dikeluarkan kepada syarikat berkenaan.

Dalam pada itu, Mohd Nor Afzarizal menjelaskan dia dan isteri sentiasa terbuka untuk berunding dengan pihak katering berkenaan kerana mahu perkara tersebut diselesaikan segera.

Beliau turut membuat laporan di Balai Polis Indera Mahkota, Kuantan, Jumaat lalu untuk tindakan lanjut.

Sebelum ini , media melaporkan pasangan pengantin berkenaan terpaksa menanggung malu selepas majlis perkahwinan diadakan mengalami beberapa masalah.

Mereka mendakwa, pihak syarikat berkenaan turut melantik pasangan selebriti popular tanah air sebagai duta syarikat itu gagal menyediakan apa ditawarkan pada hari majlis.

Antara perkara didakwa gagal ditunaikan pihak katering adalah tidak menyediakan menu sambal sotong untuk 500 tetamu seperti dijanjikan atas alasan ia tertumpah di atas lori. #sumber


Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Di Tipu Oleh "Katering", Pasangan Pengantin "Bawa Kes" Ke Tribunal Pengguna

Sekianlah artikel Di Tipu Oleh "Katering", Pasangan Pengantin "Bawa Kes" Ke Tribunal Pengguna kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Di Tipu Oleh "Katering", Pasangan Pengantin "Bawa Kes" Ke Tribunal Pengguna dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2018/04/di-tipu-oleh-katering-pasangan.html

Subscribe to receive free email updates: