‘Menteri Kewangan Hong Kong’, Guan Eng Jadi Bahan Lawak Di Media Sosia

‘Menteri Kewangan Hong Kong’, Guan Eng Jadi Bahan Lawak Di Media Sosia - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ‘Menteri Kewangan Hong Kong’, Guan Eng Jadi Bahan Lawak Di Media Sosia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ‘Menteri Kewangan Hong Kong’, Guan Eng Jadi Bahan Lawak Di Media Sosia
link : ‘Menteri Kewangan Hong Kong’, Guan Eng Jadi Bahan Lawak Di Media Sosia

Baca juga


‘Menteri Kewangan Hong Kong’, Guan Eng Jadi Bahan Lawak Di Media Sosia

Laman Facebook Kementerian Kewangan Malaysia dibanjiri dengan komen netizen yang ‘membahan’ Menteri Kewangan Lim Guan Eng, gara-gara perkataan ‘Hong Kong’. 
Komen-komen sindiran itu ditulis di bawah gambar kenyataan media Guan Eng yang dimuat naik di akaun Facebook kementerian berkenaan.
Kenyataan media tersebut bertajuk ‘Prestasi Nilai Matawang Ringgit Di Antara Yang Terbaik Sungguhpun Berlaku Perubahan Kuasa’ dan diakhiri dengan nama Guan Eng, jawatan beliau serta lokasi kenyataan itu dibuat iaitu Hong Kong.
Bagaimanapun, perkataan ‘Hong Kong’ yang diletakkan selepas jawatan Menteri Kewangan dijadikan bahan ketawa netizen yang melabel Guan Eng sebagai ‘Menteri Kewangan Hong Kong’.


Malah ada antara mereka yang sempat menangkap layar (screenshot) kenyataan media yang dimuat naik itu.


Bagaimanapun, menerusi carian di akaun berkenaan mendapati kenyataan media tersebut sudah dibuang, dengan lokasi asal ‘Hong Kong’ juga digantikan dengan ‘Putrajaya’.  -SuaraTv 



Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel ‘Menteri Kewangan Hong Kong’, Guan Eng Jadi Bahan Lawak Di Media Sosia

Sekianlah artikel ‘Menteri Kewangan Hong Kong’, Guan Eng Jadi Bahan Lawak Di Media Sosia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel ‘Menteri Kewangan Hong Kong’, Guan Eng Jadi Bahan Lawak Di Media Sosia dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2018/09/menteri-kewangan-hong-kong-guan-eng.html

Subscribe to receive free email updates: