Zahid tawar diri ketuai pasukan petugas khas siasat kebakaran tahfiz

Zahid tawar diri ketuai pasukan petugas khas siasat kebakaran tahfiz - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Zahid tawar diri ketuai pasukan petugas khas siasat kebakaran tahfiz, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Zahid tawar diri ketuai pasukan petugas khas siasat kebakaran tahfiz
link : Zahid tawar diri ketuai pasukan petugas khas siasat kebakaran tahfiz

Baca juga


Zahid tawar diri ketuai pasukan petugas khas siasat kebakaran tahfiz



Timbalan perdana menteri juga mahu pasukan petugas khas itu ditubuhkan segera.


zahid-tahfiz-siasatan

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini menawarkan diri untuk mengetuai pasukan petugas khas bagi menyiasat dan mengenalpasti punca kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah, Jalan Keramat Ujung.

Timbalan perdana menteri berkata, pasukan petugas khas itu juga akan melihat tindakan pencegahan.

“Kita tidak harus benarkan perkara seperti ini berlaku kepada pusat pengajian yang lain,” katanya pada sidang medianya di Hospital Kuala Lumpur (HKL) hari ini.

Zahid meluangkan masa kira-kira 20 minit melawat keluarga mangsa kebakaran di Institut Perubatan Forensik Negara HKL.

Dalam kejadian awal pagi semalam, seramai 23 orang pelajar dan tenaga pengajar di pusat tahfiz terbabit dilaporkan meninggal dunia selepas terperangkap dalam kebakaran yang berlaku pada jam 5.41 pagi tersebut.

Zahid mahu pasukan petugas khas itu harus ditubuhkan segera.

“Jangan tunggu sehingga mesyuarat kabinet pada Rabu depan untuk dibincangkan,” tegasnya.

Dalam sidang medianya juga, Zahid turut mengumumkan kos pengurusan jenazah akan diurus dan ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan.

“Kerajaan juga akan memberikan bantuan sehingga pengkebumian selesai,” katanya.

Zahid berkata, kerajaan juga akan memberikan bantuan psikologi kepada keluarga mangsa dan mangsa yang terselamat daripada kejadian berkenaan.

“Mereka kehilangan orang yang disayangi. Bantuan trauma psikologi juga diberikan kepda mangsa yang selamat,” katanya.



Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Zahid tawar diri ketuai pasukan petugas khas siasat kebakaran tahfiz

Sekianlah artikel Zahid tawar diri ketuai pasukan petugas khas siasat kebakaran tahfiz kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Zahid tawar diri ketuai pasukan petugas khas siasat kebakaran tahfiz dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2017/09/zahid-tawar-diri-ketuai-pasukan-petugas.html

Subscribe to receive free email updates: