Pemimpin Pembangkang Iktiraf Tangani Gejala Buli

Pemimpin Pembangkang Iktiraf Tangani Gejala Buli - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pemimpin Pembangkang Iktiraf Tangani Gejala Buli, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pemimpin Pembangkang Iktiraf Tangani Gejala Buli
link : Pemimpin Pembangkang Iktiraf Tangani Gejala Buli

Baca juga


Pemimpin Pembangkang Iktiraf Tangani Gejala Buli

KUALA LUMPUR – “Saya mengakui kerajaan (Malaysia) sudah melakukan yang terbaik dalam usaha membanteras gejala buli,” kata Ketua Wanita Parti Amanah Negara (PAN), Dr. Siti Mariah Mahmud.

Menurut beliau, antara usaha yang dilakukan kerajaan termasuk menerbitkan iklan-iklan di televisyen sebagai ingatan dan pengajaran kepada masyarakat berhubung gejala buli.

Bagaimanapun, kata beliau, kejadian buli masih berlaku, maka memerlukan kerjasama semua pihak untuk memastikan perbuatan jenayah itu dapat dihentikan.

Beliau dalam pada itu membangkitkan persoalan sama ada gejala buli yang berlaku dalam kalangan pelajar di Malaysia disebabkan pengaruh aksi-aksi ganas dalam filem.

“Saya berpandangan, krisis moral yang terlampau sadis dalam kalangan remaja hari ini perlu diberikan perhatian khusus oleh pelbagai pihak.

“Mungkin ada kala mereka tidak menunjukkan kecenderungan yang ganas tetapi kerana gagal mengawal rasa marah, mereka sanggup bertindak di luar batasan malah tindakan kejam serta keterlaluan sehingga membabitkan objek merbahaya membayangkan tipisnya pertimbangan akal dan perikemanusiaan pembuli.

“Dari manakah mereka mendapat ilham kaedah pembulian melampau seperti ini? Adakah terpengaruh dengan aksi-aksi ganas dalam filem-filem?,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau mengulas kejadian dua pelajar T.Nhaveen dan Zulfarhan Osman Zulkarnian yang meninggal dunia dipercayai akibat menjadi mangsa buli.

Siti Mariah berkata, usia pembuli terbabit masih mentah tetapi dengan kejadian sehingga meragut nyawa mencalarkan masa depan mereka. -MYNEWSHUB.CC

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rndo3S

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Pemimpin Pembangkang Iktiraf Tangani Gejala Buli

Sekianlah artikel Pemimpin Pembangkang Iktiraf Tangani Gejala Buli kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pemimpin Pembangkang Iktiraf Tangani Gejala Buli dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2017/06/pemimpin-pembangkang-iktiraf-tangani.html

Subscribe to receive free email updates: