Panggilan "Keling" Makkal Sakti Buat Laporan Polis Terhadap Dr Mahathir

Panggilan "Keling" Makkal Sakti Buat Laporan Polis Terhadap Dr Mahathir - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Panggilan "Keling" Makkal Sakti Buat Laporan Polis Terhadap Dr Mahathir, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Panggilan "Keling" Makkal Sakti Buat Laporan Polis Terhadap Dr Mahathir
link : Panggilan "Keling" Makkal Sakti Buat Laporan Polis Terhadap Dr Mahathir

Baca juga


Panggilan "Keling" Makkal Sakti Buat Laporan Polis Terhadap Dr Mahathir


BUTTERWORTH: Parti Makkal Sakti Malaysia hari ini membuat 4 laporan polis terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad yang didakwa mengucapkan perkataan “keling” pada ucapan umumnya yang disifatkan menghina kaum India di negara ini.

Presidennya Datuk Seri RS Thanenthiran berkata perkataan yang diucapkan oleh Dr Mahathir itu dianggap berbaur rasis dan tidak patut sama sekali dinyatakan oleh seorang bekas pemimpin yang sememangnya arif tentang penduduk negara ini yang berbilang kaum.

“Pada 2 hari yang lepas semasa pelancaran manifesto parti (Pakatan) Harapan, beliau mengeluarkan satu perkataan yang mana beliau sehingga hari ini tidak mahu memohon maaf terhadap kaum India. Ia benar-benar mengguris hati kami,” kata Thanenthiran pada sidang akhbar di hadapan Balai Polis Butterworth.

Beliau turut menggesa Dr Mahathir supaya membuat permohonan maaf secara terbuka pada bila-bila masa di samping berharap polis akan menjalankan siasatan, tindakan dan tangkapan ke atas Dr Mahathir supaya masyarakat India tidak lagi dihina oleh mana-mana pihak. #sumber


Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Panggilan "Keling" Makkal Sakti Buat Laporan Polis Terhadap Dr Mahathir

Sekianlah artikel Panggilan "Keling" Makkal Sakti Buat Laporan Polis Terhadap Dr Mahathir kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Panggilan "Keling" Makkal Sakti Buat Laporan Polis Terhadap Dr Mahathir dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2018/04/panggilan-keling-makkal-sakti-buat.html

Subscribe to receive free email updates: