#PRKPujut : Yii Dijangka Bertanding Sebagai Calon BN

#PRKPujut : Yii Dijangka Bertanding Sebagai Calon BN - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul #PRKPujut : Yii Dijangka Bertanding Sebagai Calon BN, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : #PRKPujut : Yii Dijangka Bertanding Sebagai Calon BN
link : #PRKPujut : Yii Dijangka Bertanding Sebagai Calon BN

Baca juga


#PRKPujut : Yii Dijangka Bertanding Sebagai Calon BN



Sumber-sumber terdekat menjangkakan nama Datuk Bandar Miri dan Pengerusi SUPP cawangan Pujut, Adam Yii Siew Sang akan dicalonkan menerusi tiket Barisan Nasional (BN) bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil (PRK) pada 4 Julai nanti.

Namun pihak SUPP enggan mengulas lebih lanjut selagi belum ada keputusan rasmi dari kepimpinan tertinggi BN meskipun SUPP sebelum ini telah mengumumkan bahawa Yii akan menjadi calon SUPP untuk pilihan raya kecil itu.

Setiausaha Agung SUPP Datuk Sebastian Ting Chiew Yew, yang juga ADUN Piasau, berkata: "Secara jujur ​​saya masih tidak tahu, dan perlu tahu pada hari esok (hari ini) selepas pengumuman oleh Ketua Menteri.

"Kami berharap dan berdoa bahawa kerusi itu adalah untuk SUPP dan Yii adalah calon."

Memetik laporan TheBorneoPost, Yii merupakan calon yang paling berpotensi dan sekiranya dipilih beliau dijangka akan berhadapan dengan Setiausaha DAP Sarawak Alan Ling Sie Kiong walaupun DAP hanya akan mengumumkan calon mereka hari ini.

BN Sarawak dijangka mengumumkan calonnya bagi PRK Pujut hari ini. Difahamkan, calon berkenaan akan diumumkan sendiri Ketua Menteri, Datuk Amar Abang Johari Abang Openg.

Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) dan serpihannya, Parti Rakyat Bersatu (UPP) sebelum ini telah mengemukakan senarai nama calon berpotensi masing-masing.

Antara nama yang dikemukakan SUPP ialah Datuk Bandar Miri yang juga Pengerusi SUPP Cawangan Pujut, Adam Yii Siew Sang. UPP pula mengemukakan nama Ketua Cawangan Pujut, Bruce Chai, selain tiga nama AJK UPP Senadin iaitu Keith Chan, Lawrence Kong, dan Suzanne Lee. - Sarawakiana.

✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ttvEcl

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!



Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel #PRKPujut : Yii Dijangka Bertanding Sebagai Calon BN

Sekianlah artikel #PRKPujut : Yii Dijangka Bertanding Sebagai Calon BN kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel #PRKPujut : Yii Dijangka Bertanding Sebagai Calon BN dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2017/06/prkpujut-yii-dijangka-bertanding.html

Subscribe to receive free email updates: