Rosmah "Ingatkan Rakyat", Jangan Percayakan Fitnah Di Media Sosial !

Rosmah "Ingatkan Rakyat", Jangan Percayakan Fitnah Di Media Sosial ! - Hallo sahabat HARIAN MELAYU, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Rosmah "Ingatkan Rakyat", Jangan Percayakan Fitnah Di Media Sosial !, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Bola Sepak, Artikel Malaysia, Artikel Malaysia Today, Artikel News, Artikel Perniagaan, Artikel Update, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Rosmah "Ingatkan Rakyat", Jangan Percayakan Fitnah Di Media Sosial !
link : Rosmah "Ingatkan Rakyat", Jangan Percayakan Fitnah Di Media Sosial !

Baca juga


Rosmah "Ingatkan Rakyat", Jangan Percayakan Fitnah Di Media Sosial !

KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor mengingatkan rakyat di negara ini supaya tidak mudah mempercayai fitnah yang sengaja diadakan bagi menjatuhkan pemimpin, organisasi mahupun negara.
Katanya fitnah yang disebarkan melalui media sosial itu dilihat sebagai salah satu bentuk “peperangan” yang mampu mengganggu gugat sesebuah negara.
“Bagi melebar luas anasir-anasir kotor mereka, media sosial dijadikan senjata utama mereka untuk mengelirukan serta mempengaruhi minda dan fikiran rakyat.
“Natijahnya orang yang difitnah terus menjadi mangsa dan masyarakat akan dimomokkan dengan perkara tidak benar,” katanya ketika berucap sebelum menyampaikan sumbangan Hari Raya Aidilfitri 2017 kepada Angkatan Tentera Malaysia (ATM) hari ini.
Beliau menyeru rakyat agar tidak mudah terpedaya dengan putar belit yang diadakan di media sosial sebaliknya meneliti kesahihan fakta yang dilemparkan serta menyiasat kebenaran sesuatu cerita.
Rosmah berkata sebagai sebuah negara yang sedang pesat membangun, Malaysia harus menyediakan rakyat yang merupakan “thinking society” atau “masyarakat berfikir”. #sumber


Appear first on Harian Melayu


Demikianlah Artikel Rosmah "Ingatkan Rakyat", Jangan Percayakan Fitnah Di Media Sosial !

Sekianlah artikel Rosmah "Ingatkan Rakyat", Jangan Percayakan Fitnah Di Media Sosial ! kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Rosmah "Ingatkan Rakyat", Jangan Percayakan Fitnah Di Media Sosial ! dengan alamat link https://harianmelayu.blogspot.com/2017/06/rosmah-ingatkan-rakyat-jangan.html

Subscribe to receive free email updates: